У Порошенка витрачали мільйони на джинсу, купували блогерів та фінансували партію "Наш край"

19 грудня 2019 12:30 3.2т

Працівники адміністрації президента Петра Порошенка у 2015-2016 роках розміщували платні замовні матеріали в українських ЗМІ, координували відомих блогерів у соціальних мережах та фінансували рекламну кампанію партії "Наш край".

Про це йдеться у документах, які оприлюднило видання Kyiv Post, повідомляє UAportal.

За даними журналістів, документи є уривками з неофіційного медіа-плану АП Порошенка та стосуються 2015-2016 років. З них випливає, що президентська команда давала настанови засобам масової інформації, що саме писати, та яких політологів цитувати.

Документи знайшли у кабінеті, в якому раніше працював голова відділу зв'язків департаменту інформполітики адміністрації Порошенка Володимир Горковенко.

При цьому Горковенко запевняє журналістів, що ніяких документів у кабінеті не забував, і що не займався розміщенням джинси. Прессекретар Порошенка Святослав Цеголко проігнорував звернення видання і ніяк не прокоментував ситуацію.

Але політконсультант Катерина Коваль визнала, що у складі невеликої команди протягом кількох років координувала роботу десятків блогерів, які підтримували Порошенка у соцмережах.

Команда шукала перспективних людей, писала для них тези, а ті підтримували Порошенка та атакували його критиків.

За її словами, близько 20 найпопулярніших блогерів отримували плату за свої послуги, яка доходила до 1500 доларів на місяць.

Серед блогерів, які, за словами Коваль, входили до мережі, були популярні у Facebook Серж Марко (Олександр Карпюк) і Мартін Брест (Олег Болдирєв), але вони заперечують, що отримували гроші за свою підтримку президента Порошенка у соцмережах.

Із знайдених матеріалів також випливає, що у вересні 2015 року газета "Аргументи і Факти" мала отримати 2,1 тис. доларів за розміщення статті політолога Олександра Соколова "Как потерять Украину?".

На питання про цей матеріал у редакції "АіФ" відверто сказали, що "скоріше за все, він був замовним".

Одна з таблиць містить перелік з 6 інших газет, які мали отримати гроші за розміщення матеріалів – "Сільські вісті", "Комсомольська правда", "Україна молода", "Газета по-українські", "Коментарі", "Факти і коментарі" та "Сегодня".

У документах також зазначено, що 874 тисячі доларів готівкою мало бути виплачено 7 радіостанціям під час місцевих виборів 2015 року за розміщення замовних інформаційних повідомлень у випусках новин.

Для порівняння, в тому ж бюджеті на звичайну рекламу на цих радіостанціях було передбачено лише 277 тисяч доларів. Але навіть з цієї суми лише 48 тисяч мало бути перераховано на банківські рахунки радіостанцій, решта – до сплати готівкою.

Представник радіостанції Хіт ФМ підтвердив, що інформаційні повідомлення у випусках новин не позначаються як реклама, і зазвичай продаються в пакеті зі звичайною рекламою.

Також відзначається, що команда Порошенка у 2015 році платила за передвиборчу кампанію партії "Наш край", яку тоді часто називали "проектом Банкової", хоча представники партії це заперечували.

В одному з документів вказано, що команда Порошенка витратила 72,8 мільйона гривень (3 мільйони доларів) на передвиборчу рекламу партії "Наш Край" на основних телеканалах.

Крім того, серед документів була стратегія взаємодії з соцмережами від агенції Postmen, яка радила залучати блогерів. Дана компанія станом на початок 2019 року продовжувала обслуговувати Порошенка та його партію.

Один з документів деталізував інформаційну кампанію, яка мала супроводжувати призначення Віталія Ковальчука представником президента в Кабміні у травні 2016 року. Сам документ доступний за цим посиланням.

Згідно з ним, планували спочатку "злити" інформацію про призначення через лояльних політологів – Володимира Фесенка, Вадима Карасьова та Андрія Золотарьова, які мали б позитивно прокоментувати фігуру Ковальчука.

У документі навіть були прописані готові тези для таких коментарів, де Ковальчука показували як реформатора, який посилить роботу уряду.

Відзначається, що усі три політологи справді позитивно прокоментували призначення Ковальчука.

Фесенко підтвердив, що працював з адміністрацією Порошенка, але умови такої співпраці назвати відмовився. Золотарьов сказав, що співпрацював рідко і не за гроші, а через приятельські відносини з Ковальчуком.

А Карасьов заперечив, що співпрацював з адміністрацією Порошенка, проте його коментарі з'являлися у матеріалах "РБК" та "Інтерфаксу" за травень 2016 року і тези збігалися з тими, що були в документах з адміністрації.

Читайте також:

Портников про плани Путіна: примус Зеленського до капітуляції або зміна влади в Україні.

Автор:
Читайте також
×