MC Today влаштувало великий скандал з експериментом над ЗМІ. Не обійшлося без Зеленського

17 липня 2019 17:54 253

Автор видання MC Today Юля Демченкова влаштувала експеримент, під час якого перевірила, наскільки продажними можуть бути провідні українські ЗМІ.

Об'єктом ймовірного чорного піару вона обрала громадського активіста і кандидата в народні депутати від партії Володимира Зеленського Давида Арахамію, повідомляє UAportal.

Стаття про те, як працює схема розміщення в засобах масової інформації замовних матеріалів, вийшла на MC Today в середу, 17 липня.

Журналістка з фейкової пошти представилася помічницею народного депутата, написала кілька десятків листів в загальнонаціональні ЗМІ і запитала, скільки коштуватиме очорнити опонента, зняти неугодну статтю і розмістити матеріал без плашки "Реклама".

Читайте також: Хто такий Давид Арахамія і як пов'язаний із Зеленським

"Для статті я вибрала Давида Брауна (Арахамію) - волонтера, засновника двох IT-компаній (TemplateMonster і Weblium), що значиться під номером чотири в списку партії Зеленського і (це важливо!) Грузина за національністю", - розповіла Демченкова.

Як відповів рекламний відділ солідного видання "Ліга"

"На "Лізі" є можливість публікації матеріалів з позначкою "Про вибори 2019", приклад за посиланням", – написали представники комерційного відділу видання. За цю послугу вони запросили 20 тис. гривень. Стаття подається як звичайна новина про вибори. Позначка про те, що статті з плашкою "Про вибори 2019" є рекламними, присутня в "підвалі" сайту (рядки внизу сторінки).

Як з'ясувалося в ході листування, якщо "матеріали будуть правдиві і без образ кандидатів", то в Liga.net розглянуть можливість розміщення інформації про опонентів за гроші.

"Статтю" про Арахамію навіть в скороченому варіанті в Liga.net ставити на стрічку відмовилися, пояснивши, що "редакція таке не опублікує", але повідомили, що ряд їх партнерів подумає над публікацією, якщо будуть надані докази.

Реакція "Ліги" на перевірку

Головний редактор LIGA.net Борис Давиденко після публікації MC Today написав блог, в якому ще раз нагадав, що сайт рекламу без маркування не публікує, але поскаржився на "перевищення повноважень" співробітником рекламного відділу.

"Серед десятка видань, куди постукали журналісти MC Today, була і "Ліга". Ми та "Новое время" відмовили в розміщенні статті (на будь-яких умовах). Але, в процесі листування з "комерцією", у журналістів MC Today виникли хороші питання і погані висновки", - зазначив Давиденко.

Журналіст "Ліги" Петро Шуклінов також відповів на тест:

Хто погодився опублікувати "чорнуху" або не став відмовляти

Як з'ясувалося в ході експерименту, сайт "Вести" готовий був випустити замовний матеріал за 16,2 тис. гривень.

Комерційний директор NewsOne не погодився на публікацію статті, але із застереженням.

"У цій статті багато звинувачень, які не підтверджені. Якщо ми перепишемо матеріал і додамо джерела інформації, то все в порядку. Ціна питання – $1500", - відзначили в NewsOne.

Видання "Капітал" запропонувало зробити републікацію "чорнухи", якщо стаття вийде в інших ЗМІ, а також надіслали презентацію з варіантами "чорного піару" в 70 виданнях. Вищеописану статтю для "Капіталу" назвали занадто "сірою", проте запропонували розмістити її на inpress.ua і vz.ua по $150 за кожен ресурс.

В "Економічних новинах" відразу погодилися опублікувати текст без позначки "Реклама".

Без правок статтю прийняв Bagnet.

Яке брехня про Арахамію була у фейковий "статті"

"У 2014-му Арахамія назвався волонтером, заснував "Народний проект" для допомоги АТО і ... всього рік потому купив собі віллу в Сан-Тропе. Як нам вдалося дізнатися, в нових сусідів у Давида одіозний російський олігарх Олег Дерипаска і кілька екс-лідерів ЛНР і ДНР, які в перші роки війни розграбували Донбас до нитки".

"Ті, хто говорять про єврейську загрозу, що нависла над Україною, здається, не знають історію цього дуету: абхазького мільйонера і нібито антиросійського колишнього президента Грузії <...> Зараз Арахамія, називаючи себе новим обличчям в українській політиці, продовжує просувати інтереси своїх співвітчизників. І це зовсім не українці", - навела частину свого експериментального тексту автор дослідження.

Автор:
Читайте також
×